We zijn er bijna - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van Nico Hoek - WaarBenJij.nu We zijn er bijna - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van Nico Hoek - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Nico

05 Juli 2010 | Groenland, Nuuk

Hallo allemaal,
We zijn er bijna Groenland is bereikt en we varen bijna ter hoogte van Nuuk.
Dit is een van de grotere dorpen steden op Groenland nou ja wat is groot heel Groenland heeft 58.000 inwoners dus veel kunnen het er niet zijn.

We worden op dit moment scherp in de gaten gehouden door onze vrienden van Greenpeace, en het nieuws is dat ze ons mischien wel willen tegen houden. Dus gisteren een meeting gehad dat we ze gewoon aan boord moeten laten en als ze zich vast ketenen we ze gewoon hun gang laten gaan want er staat iets teveel op het spel.

Vanmorgen al een klein voorproefje gehad wat de natuur ons te bieden heeft er zwommen wat walvissen naast het schip maar ze waren slecht te zien dus helaas nog geen foto's kunnen maken.

Morgen varen we het ijsveld in dat betekend dat we waarschijnlijk terug gaan in snelheid om niet als de titanic te eindigen. Gisteren morgen hadden we al een klein voorproefje van dit alles om zeven uur was er algeheel alarm aan boord we hadden (zogenaamd) een ijsberg geraakt. Dus iedereen moest zich in de daar voor aangewezen ruimtes verzamelen.
Dit ging niet helemaal volgens plan het duurde 36 minuten voor we de muster compleet hadden Dat is iets telang ongeveer 30 minuten. dit kwam omdat er nog mensen op bed lagen en sommige niet wisten waar ze naar toe moesten. Dus voor straf om 21:00 nog een muster drill en straf houden ze hier niet zo van dus binnen 6 minuten was iedereen er en konden we weer verder met de normale gang van zaken.

We varen anders dan gepland direct naar de boorlocatie en zullen van daar woensdag ochtend met een heli naar het plaatsje Aasiaat vliegen. Om daar in een vliegtuig te stappen wat ons naar Engeland vliegt daar overnachten we en vliegen met de eerste vlucht donderdag naar Amsterdam. althans dat is de planning maar in de offshore wereld kan het met de minuut veranderen.

locatie op dit moment N620456 W55nogwat

Gr nico

Verslag uit: Groenland, Nuuk

Stena Forth

06 Juli 2010

gezakt voor m'n examen eskimo

05 Juli 2010

We zijn er weer

30 Juni 2010

We zijn er weer
Nico

Hartelijk welkom op mijn waarbenjijnu site. Mijn naam is Nico Hoek ik ben werkzaam bij Falck Risc als instructeur/ERT member en reis zo nu en dan over de wereld om hier en daar Fire Fighting trainingen te verzorgen,en gebruik deze site om iedereen op de hoogte te houden.

Actief sinds 20 April 2008